DOVERUN

Účinok pravidelného pohybu sa prejaví po troch mesiacoch

Účinok pravidelného pohybu sa prejaví po troch mesiacoch

Cholesterol, cukor, krvný tlak, váhu  – to všetko dokáže dostať pravidelný pohyb do normálu. Chvíľku to však trvá, preto je dôležité vydržať.

Aby človek znížil riziko vzniku cukrovky, srdcovo-cievnych ochorení, rakoviny, či dny, mal by okrem zdravej stravy denne urobiť aspoň 10-tisíc krokov. Ak však chce mať dobrú telesnú kondíciu, potrebuje si dať do tela trošku viac. Podľa telovýchovnej lekárky Aleny Urvayovej by mal denne zabehnúť aspoň 3,5 kilometra.

Minimálne štyri až päť ráz do týždňa, ideálne šesťkrát. Minimum pre zachovanie funkčnej zdatnosti je 1600 metrov denne. Roky sme si budovali túto rozvinutú spoločnosť a tá nás teraz  ubíja. Pretože máme všetko plným priehrštím a prestali sme chcieť. V minulosti, keď sme potrebovali jesť, museli sme za jedlom chodiť. Museli sme si ho vyrobiť. Od jari do jesene sme boli v pohybe, len v zime sa oddychovalo,“  vysvetľuje.

Občas nestačí

Kto nemá rád beh, môže ho nahradiť iným športom. Dôležité však je robiť ho pravidelne a aspoň 35 – 45 minút denne. Potom sa v organizme začnú „veci“ hýbať správnym smerom. „Po troch mesiacoch  vidieť prvé zlepšenie telesných ukazovateľov, ako napríklad hladiny cholesterolu, cukru v krvi či krvného tlaku,“ tvrdí doktorka Urvayová.

Po pol roku je podľa nej zlepšenie už jasné a po roku vidieť dokonca zlepšenie kapilárnej siete na srdci. Až po 12 – 14 mesiacoch začne človek chudnúť tak, že si zníženú hmotnosť aj vie udržať.

Ak sa hýbete len občas, pre organizmus je to skôr stres, ktorý nevedie k želaným výsledkom. „Pravidelný pohyb však vyvolá pravidelnú reakciu a postupne aj adaptáciu organizmu na pohyb,“ uzatvára MUDr. Urvayová.

 

Zľavy na štartovné a iné výhody

Výhercovia súťaže o štartovné

Poznáme výhercov súťaže o bezplatné štartovné na ktorúkoľvek disciplínu v rámci pretekov  Cross Country Baba - Kamzík s Mitickou, ktoré sa uskutočnia 29. apríla 2018.

Staňte sa našimi fanúšikmi